Costa del Sol

Nyüzsgő, nyári csoda

A nevezetes Costa del Sol, mely Spanyolország legforróbb része, és az ország közepe felé húzódó Sierra Nevada hegyvidékei, valamint a csodálatos borrégiók mind a dél-spanyol térség hamisítatlan darabkái.

Központi kikötővárosa, Malaga, nem csak a strandolni vágyók kedvence, de a kultúrális, kirándulós és éjszakai programok kedvelői is könnyen megtalálják a hozzájuk illő kikapcsolódási lehetőséget.

Sevillát, a régió fővárosát vétek kihagyni. Az ország, de még Európa egyik legfénylőbb gyöngyszemének is mondható. A sárga-fehér házacskák között kanyargó szűk utcákon egyszer mindenképpen el kell veszni.

Dél felé haladva Ronda romantikus városa ejt rabul minket. És ha egy igazi különlegességet is szeretnénk látni, ejtsük útba Setenil de las Bodegas-t, ahol egy óriási szikla árnyékában ebédelhetünk, amely olyan, mintha ránőtt volna a városra.

Kelet felé indulva vár ránk Granada és Córdoba építészeti kincseivel. Granadában találkozhatunk a régi spanyol vendégszeretettel, minden ital mellé egy ajándék tapas tálat adnak.

A partszakasz felé indulva jobbnál jobb strandokkal és üdülővárosokkal találkozhatunk, mint Torremolinos, Benalmádena, Fuengirola, Marbella, Estepona.

Igazi nemzetközi élményben lehet részünk, ugyanis Gibraltár tényleg a britekhez tartozik. Ha szépen süt a nap, Afrikáig is elláthatunk.

Bővebben blogunkban írtunk Andalúziáról: https://flightmode.hu/costa-del-sol-es-flamenco

Közvetlen járat a Wizz Air-rel és a Ryanair-rel Malagába, illetve a Ryanair-rel Sevillába

Egy kis ízelítő a mi kedvenc programjainkból

Flamenco est

A spanyol kultúra tele van végletes ellentmondásokkal, amelyet nem is fejezhetnének ki jobban, mint a tánccal. A látogatásunk első estéjén ajánlunk egy szenvedélyes flamenco est megtekintését, ami kellőképpen felpezsdíti a vérünket.

• Buli

Alhambra - Granada

A „vörös erődöt” egy granadai dombtetőn találjuk, ahol megismerhetjük a spanyol kultúra muzulmán alapjait. Mesebeli csipkés kapukon keresztül juthatunk a mórok egykori lakhelyeibe és közösségi tereikbe.

Fehér falvak

Andalúzia egyik legfőbb ismertetőjegyei a hegyvidékeken elterülő falvacskák, melyek zsúfolva vannak fehérre meszelt falú házikókkal. Ha csak egyet látogatunk meg, az Zahara de la Sierra városa legyen, innen lenyűgöző kilátás nyílik egy víztározóra, ahol még kenuzhatunk is.

• Háziállatokkal

Córdobai nagymecset – A mezquita

Az andalúz nyárból nem hagyhatjuk ki az utóbbi idők egyik legnépszerűbb vitaszínhelyének meglátogatását. A nagymecset narancsosligeteivel, medencéivel és évszázadok óta elhúzódó vallási tulajdonjogi vitáival egy pillanat alatt elvarázsol minket.

Juderia – Córdoba

A córdobai zsidó lakosság nagy része ebben a negyedben élt a középkorban. A szűk utcácskák a csodás terek és a lenyűgöző belső udvarok háborítatlanul megmaradtak a 10. század óta. Ez a városrész a bizonyítéka, hogy a középkorban a legnagyobb békében tudtak együtt élni a muszlim mórok, az arabok, a keresztények és a zsidók.

• Shopping
  • Háziállatokkal

Puente Nuevo híd - Ronda

Ez a lenyűgöző híd Ronda városában, két hegy közé, egy szakadékba épült, éppen ezért az egyik legnagyobb építészeti csoda, amit valaha láttunk. Ha átsétálunk az „Új hídon”, akkor megérkezünk a romantikus belvárosba, ahol, a tapas bárok teraszaira kiülve hallgathatjuk a flamenco énekesek fülbemászó gitározását.

Gibraltári kilátó

Innen a legszebb a kilátás Gibraltár városára, a legmagasabb csúcsra és a Földközi tenger kikötőire. Libegővel, busszal, vagy gyalog juthatunk fel, a majmokkal benépesített hegyre, akikkel nem árt vigyázni, mert elcsennek mindent, amit érnek.

Plaza de Espana – Sevilla

A spanyol történelem fellegvára ez a tér. Ha szeretnénk a kultúrát ötvözni az építészet és a természet szépségével, akkor itt a helyünk! Kapjunk fel egy fagylaltot, üljünk be egy csónakba, és élvezzük az elénk táruló varázslatot!

• Hajó

Real Alcázar - Sevilla

A mórok sevillai királyi palotája volt, ma rengetegen látogatják csodálatos szökőkutas kertjei, csipkézett boltívei és díszes 16. századi csempéi miatt. Itt forgatták a Trónok harca c. sorozat néhány részét, ami még népszerűbbé tette a kertet.

Shoppingolás - Gibraltár

Mivel Gibraltár vámmentes övezet, így sokan szeretnek idelátogatni vásárolgatás céljából. Ha szeretnénk egy kis pénzt költeni, akkor azt mindenképpen itt tegyük, főleg ha dohányárura, alkoholra, vagy parfümre vágynánk.