Barcelona és környéke

A legönállóbb spanyol finomság

Spanyolország egyik autonóm közössége, az ország északi részén találhatjuk a katalánok imádott földjét.

Fővárosa Barcelona, ami közel 2 millió ember otthona, emellett az egyik legnépszerűbb úticél a világon.

Barcelonának különleges, kozmopolita hangulata van, ami keveredik a tengerparti városok megnyugtató hangulatával.

Ebben a városban sosem maradsz éhen, sőt inkább az okoz nehézséget, hogy eldöntsük, hol együnk, de talán az még nehezebb, hogy mit ne hagyjunk ki a gasztronómiai élvezetekből.

A La Rambla-n sétálgatva bekapcsolódhatunk a város pezsgő vérkeringésébe, betérhetünk a La Boqueria-ba, ahol friss gyümölcsök, felvágottak, sajtok, és a tenger összes gyümölcse ránk vár.

Barcelona egy életérzés, egy hangulat, a délutáni narancssárga napsütés, a jól öltözött helyi idős hölgyek és urak látványa, és az, hogy ebben a városban bármelyik nap keveredhetünk utcabálba, fesztiválba, miközben utcáin sétálgatunk.

Ha kiélveztük a nagyvárosi forgatagot, várnak ránk a katalán területen található romantikus Földközi-tengerparti kisvárosok, mint Sitges, Lloret de Mar vagy Tossa de Mar.

Ha további gasztronómiai élményekre vágyunk, Barcelonától délre található Spanyolország egyik cava termelő vidéke.

World free icon Közvetlen járat a Wizz Air-rel, a Ryanair-rel és a Vueling-gel Barcelonába

Egy kis ízelítő a mi kedvenc programjainkból

La Rambla - La Boqueria

A város szívének főverő ere ez a sétány. Azt tanácsoljuk, hogy a Plaza Catalunyától sétálva induljunk a tengerpart irányába, elveszve a La Rambla forgatagában, ahol utcazenészek, élő szobrok, végtelen szuvenírt árusító bódék várnak minket, hogy elvarázsoljanak. Ha megéheztünk, térjünk be a La Boqueria piacra, és kóstoljuk végig az összes finomságot.

• Shopping
  • Háziállatokkal

Tibidabo

Aserra de Colserola hegység legmagasabb pontja, innen nyílik a legszebb kilátás a városra és a környező hegyekre. A hegy tetején találhatjuk a Sagrat Cor-t, tetején egy Krisztus szoborral, mely őrzi Barcelona városát. Lefelé azt tanácsoljuk, hogy a Funicular del Tibidabo-val menjünk, de ha a kényelmesebb turisták közé tartozunk, felfelé is választhatjuk ezt a megoldást.

Gaudi emlékei

Három lenyűgöző építészeti csoda, melyeket az emlékek között említhetünk elsőként: a Güell Parc, a Casa Batlló és a Casa Milá. De ettül függetlenül Gaudi művészetének nyomai egész Barcelonában, sőt Katalóniában fellelhetőek. A Güell Park óriás mozaik falakkal és meseszerű, emberméretű színes állatszobrokkal vár minket, hogy hűsöljünk egy meleg nyári napon a hatalmas pálmák alatt. A két Gaudi ház közül választani nagyon nehéz, így azt ajánljuk, hogy egyiket se hagyjuk ki, ha Gaudi nyomába eredünk.

Sagrada Familia

A Sagrada Familia a város szívében található, melynek építése egészen 1882-ig nyúlik vissza. Gaudi eredeti tervei alapján azóta is építik és alakítják a templomot, ami a Szent Család nevet viseli. A művészeti alkotás Gaudi halálának 100.-ik évfordulójára, 2026-ra fog elkészülni. A templomot is a természet inspirálta, ugyanis a homokvárszerű tornyok és a fákat szimbolizáló kőoszlopok egyedülálló építészeti csodák, amikben nem sok egyenes vonalat találhatunk.

Montjuic

Barcelona nagyon impulzív város, és hogyha egy kis nyugalomra várunk, akkor érdemes felkirándulnunk a Montjuic-ra. Itt viszonylagos nyugalmat és zöld környezetet találunk. Barcelona tüdejének is nevezzük a parkot, ami egy egész napos programot biztosít. Amennyiben kipihentük és kisétálgattuk magunkat, egy kabinos felvonóval pár perc alatt vissza is térhetünk a La Barcelonetába, miközben csodálatos látvány tárul elénk a tengeröböl felett.

Montserrat

A Monistor de Montserrat egy 11. századi bencés kolostor, Barcelonától 50 km-re északra, 1200 méter magasan. A kolostor melletti 16. századi bazilikában őrzik a katalánok védőszentjét, a Fekete Madonnát. Az apátságtól a Sant Joan siklóval, majd gyalog lehet továbbmenni, a hegy legmagasabb pontjáról a Sant Jeroni csúcsról lélegzetelállító kilátás nyílik majdnem egész Katalóniára.

Földközi-tengerparti városok

Barcelona körül végtelen üdülővárosban eltölthetünk 1 hetet is akár, ha a városban már teljesen kiismertük magunkat. Ezek többek között Lloret de Mar, Sitges, Malgrat de Mar és Santa Susanna. Ezen kívül akár egy autóbérléssel egybekötött körutazást is tehetünk, hogy megnézzük Katalónia csodás partjait.

• Tengerpart
  • Hajó
  • Körutazások
  • Autós utazások

Cava-túra

Barcelonától délre találjuk Katalónia legnagyobb bor- és habzóbor termelővidékét, ahol pincelátogatásra mehetünk, és megismerkedhetünk azzal az itallal, amit spanyol pezsgőnek, „cava”-nak hívnak.

• Körutazások
  • Autós utazások

Camp Nou

Ne feledkezzünk meg a leghíresebb spanyol focicsapatról sem, az FC Barcelonáról. A fociőrültek elsődleges központja Barcelona, ugyanis itt található a Camp Nou stadion, ahol a legizgalmasabb meccseknek lehetünk szemtanúi. Kihagyhatatlan élmény, főleg, ha gyerekekkel utazunk, és a stadion látogatáson kívül nálunk bármelyik meccsre kaphattok jegyeket!