Niagara Vízesés - USA

A lábunk elé zúduló romantika

A világ második legnagyobb vízesése, mely megtekinthető Amerikából és Kanadából egyaránt. Három részre oszlik, ezek az Amerikai Vízesés, a Fátyol vízesés és a Patkó vízesés.

Amit garantálhatunk: az állunk leesik a gyönyörűségtől, zúduló morajlás, elképesztő zuhatag, csillámló szivárványok, a szerelmeseknek Kupidó, a művészeknek múzsa, a milliónyi látogatónak pedig egy örökös vonzalom.

Egész évben látogatható, de nyáron a legzsúfoltabb, ami egyértelműen a jó időnek és az esti tűzijáték műsornak tudható be. Télen sem érdemes kihagyni, ugyanis novembertől januárig pedig egy varázslatos fényjátékotláthatunk a befagyott és ködös látványosság fölött.

Hajókiránduláskeretében, vagy gyalogosan is megközelíthetjük a vízesést. Akár a helikoptertúra opciót is választhatjuk.

Csodálatos borvidékreis ellátogathatunk, hogyha a látványhoz egy kis gasztronómiai élvezetet szeretnénk társítani: a Niagara-on-the-Lakeborvidék több, mint 50 borászata vár minket díjnyertes vörös-, fehér-, vagy kanadai jégborokkal.

Hogyha szeretnénk több attrakciót is meglátogatni, érdemes egy Niagara-USA Felfedező Bérletre beruházni, így egy picit spórolhatunk is a belépőkön, és több különlegességet kipróbálhatunk a helyszínen.

Ha a kényelmesebbek közé tartozunk, vagy idősebbekkel utazunk, a kisvonat a mi barátunk, ami végig visz minket a teljes Niagara Falls State Park-on, és lehetőség van a le- és felszállásra bármelyik nevezetességnél.

Érdekesség, hogy a vízesésen a halak 90%-a élve átjut, ugyanis a becsapódást tompítja a víz habzása a gyors lezúdulás miatt.

Emberi túélélési eredmények is köthetők a Niagarához, az első próbálkozó egy 63 éves tanárnő volt, aki egy hordóban jutott le sikeresen a folyó sodró erején.

Itt forgatták többek között a Karib tenger kalózait, a Superman-t, és a Niagarát Marilyn Monroe-val.

Egy kis ízelítő a mi kedvenc programjainkból

Niagara Falls Városi Park

Az ország legrégebbi állami parkja, friss zöldellő területekkel, kiváló kirándulóhely és a kilátás, ami rabul ejti eredeti pompájában a milliónyi látogatóját. Semmiképp se induljunk haza sötétedés előtt, mert az esti órákban a vízesés igen különleges szivárványként világítja be a környéket, és ezt mindenképpen látnunk kell. Nyáron pedig még tűzijátékkal is megspékelik az éjjeli látványélményt.

Kecske-sziget

A kanadai oldalon található Fátyol vízesés és az amerikai oldalon található Amerikai vízesés között helyezkedik el a Kecske-sziget, ami lakatlan. Több kilátót is kiépítettek rajta, az egyik legismertebb a Terrapin kilátópont. Eljuthatunk az amerikai oldalról gyalogosan, autóval, vagy kisvonattal a szigetre.

Maid of the Mist

20 perces kirándulás, emeletes hajókon, melyek a Patkó vízesés lábáig visznek minket, mely 2200 láb szélesen terül el előttünk. Lenyűgöző, ahogy óriási erővel előttünk zúdul le az a rengeteg mennyiségű víz, nem véletlenül számít generációk óta az egyik kedvenc látnivalónak az Egyesült Államokban és Kanadában egyaránt. Arra azért számítsunk, hogy szem és ruha sem marad szárazon!

Niagara Kaland Színház

A Látogatóközpontban található, amelyben fél óránként induló vetítés a Niagara vízesés legendáiról szól. A film érdekes és tanulságos és természetesen rettenetesen amerikai. Ha végignézzük, úgy távozhatunk, hogy megtanultunk minden fontos tudnivalót a három vízesésről.

A Szelek Barlangja Túra

A túra lényege, hogy lépcsőkön lemehessünk a vízesés tövébe. A program egy teremben kezdődik, ahol levetítenek egy rövid kisfilmet az adott vízesés történetéről. Ezután adnak műanyag szandálokat, melyeket a cipőnkre húzhatunk. Majd közvetlenül a vízesés bejáratánál egy esőkabátba is belebújtatnak minket. A program nem időkorlátos, bármeddig gyönyörködhetünk a látványban.

Prospect Point Kilátó Torony

A torony a folyó fölé lett építve, így tökéletes rálátást biztosít mindhárom vízesésre. Ez a program kihagyhatatlan, ha a Niagaránál járunk, mert innen kaphatunk átfogó látványt a teljes területre.

Devil’s Hole Állami Park

17 hektáros nemzeti park Niagara megyében, New York államban, északra Niagara vízeséstől. A park az amerikai őslakosok egyik legfontosabb területét fedi le, és itt voltak az első összecsapások az európai telepesek és az indiánok között. A park 1924-ben nyitott és az egyik legidősebb nemzeti park Amerikában. Területén lehet horgászni, kirándulni, piknikezni, és síelni is, persze csak télen.

Niagara Power Vista

A Niagara Power Vista különleges és emlékezetes élmény minden korosztály számára bár elsősorban gyerekeknek vagy gyerekekkel ajánljuk.Lehetőségünk nyílik izgalmas és interaktív keretek között megérteni például az elektromosság működését, többek között hogy hogyan hoz létre elektromosságot egy vízesés vagy hogyan működik egy gát.

Old Fort Niagara

Több mint 300 éve létfontosságú erődje Észak Amerikának, ugyanis a gyarmatosítás alatt innen tudták elérni és megvédeni a nagytavak vidékét a betelepedők. Szerepe egészen a 20.-dik századig meghatározó. Mindennap tartanak zászlófelvonási ünnepséget ahol a gyarmatosító 3 nemzet jelképét mutatják be: angol, holland és francia.Történelmi emlékhely ahol végig kísérhetjük az Egyesült Államok születését és fontosabb háborúit.

Herschell Carrousel Factory Museum

Az Allen Herschell körhinta gyár azért olyan különleges, mert ez a hely az egyik, az összesen két darab, még mindig létező körhinta gyárból. Az egyik legkülönlegesebb termékük az 1916-ból származó „Special” amit 36 kézzel faragott lovacska és több mint 580 villanyégő díszit. A gyárban található egy gyerekgaléria ahol a gyerekek teljesen szabadon, szülői felügyelet nélkül játszhatnak a számukra személyre szabott méretű játékokon. A körhintákon kívül található még egy kis vidámpark és egy játszótér is a gyárban, igazi játék mennyország.

Escape Niagara

Ki tudsz szabadulni 60 perc alatt? Ez a legnagyobb kérdése a Niagara Escape room-nak ami minden utazó egyik kedvenc, interaktív játéka a régióban. Minden képességünket próbára teszi és csak a legügyesebbek tudnak 60 perc alatt minden akadályt elhárítani, és muszáj csapatban dolgoznunk, különben sosem jutunk ki „élve”?