Nápoly és Környéke

A drámai ellentmondások déli fővárosa

Nápoly a délolasz főváros, több mint 1 millió ember otthona, a világ legrégibb városa, télen-nyáron tökéletes úticél és mégis sokan tartanak tőle, amivel mi egyáltalán nem értünk egyet.

Nápoly városában valamilyen megmagyarázhatatlan módon az olaszok még kedvesebbek, a pizzák még finomabbak, az éjszakák még forróbbak és a kis sikátorok még mesebelibbek. Nápoly valóban párás, forró, piszkos és zsúfolt, viszont kihagyhatatlan élmény, ezt legalább egyszer mindenkinek át kell élnie.

Az olasz kultúra bölcsője, a legrégibb város és a teljes központja, óvárosa a Világörökség része. Sokan azonosítják Nápolyt a korrupcióval, a maffiával, a zsúfoltsággal, a tömeggel, a szeméttel és egyéb kellemetlen dolgokkal. Mi egyáltalán nem értünk egyet ezzel a hozzáállással, ha valaki igazán szeretne elmenni Olaszországba és megérezni az olasz hangulatot, Nápoly az a hely, ahol ezt mindenképpen megtapasztalhatja.

Ki ne akarna enni a világ legelső pizzériájában, sétálni a legrégibb urbánus utcákon, Vespán száguldani a száradó ruhák alatt vagy igazi olasz piaci forgatagba keveredni. Ha tehetnénk, mi azonnal indulnánk.

Nápoly nem csak magában tökéletes választás, de a környékén további mesés kalandok várnak ránk. Elkirándulhatunk a hamuba fulladt Pompeiibe, megmászhatjuk a Vezúvot, hajóra pattanhatunk és elszáguldhatunk Capri szigetére egy romantikus vacsorára vagy elmehetünk és megcsodálhatjuk az Amalfi partszakaszt.

World free icon Közvetlen járat a Wizz Air-rel vagy a Ryanair-rel Nápolyba

Egy kis ízelítő a mi kedvenc programjainkból

Történelmi Óváros

Nápoly belvárosa minden olyan titkot elmesél nekünk, amit szeretnénk tudni az ókori Olaszországról. Találunk itt szűk sikátorokat, macskaköves utcácskákat, mesebeli templomokat, nemesi villákat, antik rezidenciákat, sötét katakombákat. A Centro Storico kihagyhatatlan élmény, minden életkorban, akkor is ha először járunk itt és akkor is ha már azt gondoljuk hogy ismerjük Nápoly városát.

• Shopping

Fontanelle Temető

Nápoly talán legtitkosabb látnivalója, ez a katakombákat rejtő, csont gyűjteményeket bemutató, eldugott, régi temető. Talán ez az a hely, ahol a legjobban átélhetjük azt az érzést hogy Nápoly mennyire idős valójában. Hátborzongató és sosem felejti, aki egyszer látta...

Nápoly Kikötői

A város fontos kereskedelmi központ volt a Földközi Tenger életében, minden korban. Így ma is nyüzsgő, zsúfolt, mesebeli kikötőket találunk benne. Hajóval innen szinte bárhova el tudunk jutni a mediterrán vizeken.

Pompeii

A hely, ahol megállt az idő, hiszen a sűrű szürke hamu és vulkáni láva maga alá temette a várost egy középkori álmos délutánon. Európában Pompeii város egy teljesen egyedi élmény és lehetőség, hogy bepillantsunk abba, milyen is lehetett az élet a középkori olasz vidéken.

Vezúv

A leghíresebb még mindig aktív vulkán Európában csupán 20 km- re Nápoly városától magasodik fölénk. Lélegzetelállító és ijesztő látványt nyújt és több mint 1 millió ember él a környezetében, talán még túl közel is a hatalmas, veszélyes óriás lábaihoz...

Amalfi Partok

Olaszország legromatikusabb és legtöbbet fényképezett tengerpartja , Nápoly városától délre húzódik a Salermo-i öböl partján. A 15 várost magába foglaló területet, ahol végtelen mozi film, történet, mese és regény játszódik. Sokáig csak gyalog vagy hajóval lehetett megközelíteni, de ma már szerencsére sokkal könnyebb dolgunk van, ha át szeretnénk élni ezt a csodát.

• Buli
  • Shopping

Capri

A Tirrén tenger közepén találjuk a mediterráneum legszebb kis igazgyöngyét, Caprit. Már a rómaiak korában is nagyon népszerű üdülő hely volt és azóta sem vesztett jó híréből. A világ krémje jár Caprira üdülni, rengeteg hírességbe lehet botlani a mesebeli szigeten.

• Buli

Gaiole strand

Az egyik leglátványosabb és népszerűbb strandja Nápolynak. Ha tehetjük, inkább szezonon kívül, vagy minél korábban menjünk ki a nap folyamán, hogy elkerüljük a tömeget, és kellemeset csobbanhassunk.