Milánó és Tóvidék

Észak-Olasz tündérmesék

Milánó a jövő olasz városa. Gyors léptékű metropolis, ahol a kreativitás, a divat, a trendiség és az élet élvezete szinte kötelező. Folyton pezsgő nagyváros, ahol egymást érik a különböző témájú világkiállítások, és ahol szinte egész évben alig lehet olyan hetet találni amikor ne várnának ránk utánozhatatlan programok.

A művészet régi mesterművei visszanyúlnak egészen Cézár korába és Milánó tökéletesen ötvözi a modern világot, annak minden előnyével és a letűnt idők korainak legszebb emlékeivel.

Akár vásárolni szeretnénk, akár múzeumba menni, vagy csak bámészkodni, Milánó gondoskodik róla, hogy sose érezzük azt, hogy túl sok időnk lenne.

Az országban itt található a legtöbb Michelin csillagos étterem, ha a csúcsgasztronómia csábít minket. De ha csak egy Aperol Spritz-re vágyunk, akkor szinte minden ház földszintjén találunk egy kellemes kis kávézót, ami a tipikus olasz Aperitivo-ra invitál minket.

Észak-Olaszország tavai arról híresek, hogy fjord szerűek és minden évszakban csodálatos programokat és élményeket tartogatnak számunkra. A tóparti apró, sikátoros, mesebeli kisvárosok, a buja mediterrán kertek és a még nyáron is havas hegycsúcsok felejthetetlen látványa csak a kezdet.

Ez a régió filmbeillő, ismert és kevésbé ismert titkokat tartogat nekünk. Választhatjuk a Garda tavat és a vízisportokat, a Comó-i tó romantikáját vagy a Laggo Maggiore privát báját, nem tudunk rosszul dönteni. Ha rajtunk múlna egymás után látogatnánk őket végig.

World free icon Közvetlen járat a Wizz Air-rel és a Ryanair-rel Milánóba

Egy kis ízelítő a mi kedvenc programjainkból

A milánói Dóm és a Centro Storico

A dóm 600 éven keresztül épült. A gyöngyházszínű márványból, elképesztő részletességgel kidolgozott dóm épülete minden nációt lenyűgöz. Az egyik leghíresebb olasz katedrális, mely mesebeli tiaraként emelkedik a magasba, elkápráztatva a téren kávézgató turistákat. Ha Milánóba érkezünk, elsők között a dómhoz, és az őt körülvevő Centro Storico-ba érdemes látogatnunk. A történelmi városrészt egykor ókori városfal védte, ma ennek maradványait láthatjuk.

Galeria Vittorio Emánuelle

A luxus passzázs a Dóm teret és Milánó operaházát, a Scala-t köti össze. A „milánóiak szalonja” nevet viseli, ugyanis luxus márkákat sorakoztat fel, mind az éttermek, mind az üzletek világából. Aki nem tud ellenállni a szépnek, mindenképpen látogasson el ide, mert csak körülnézni is szemet kápráztató.

Az utolsó vacsora

Ha egy kis kultúrára vágyunk, akkor is jó helyen járunk, ugyanis Leonardo da Vinci mesterműve, Az utolsó vacsora faliképe is itt található, egészen pontosan a Basilica di Santa Maria delle Grazie-ben. Ne felejtsünk el előre időpontot foglalni, ha ide készülünk!

Brera Kerület

Ki ne akarna Milánóból teli szatyrokkal hazatérni? A Brera negyedben mindent megtalálunk, amihez kedvünk támad. Ha a vásárolgatásban elfáradtunk, pihenjünk meg valamelyik művészeti galériában, ahol szemet gyönyörködtető alkotásokkal találkozhatunk, majd üljünk be az egyik divatos pizzázóba, hogy megkóstoljuk a legjobb olasz fogást, melyet életünkben ettünk!

Museo Leonardo da Vinci

A Da Vinciről elnevezett múzeumban egy tökéletes szelekcióval találkozhatunk az olasz kultúrából, technológiai vívmányokból, művészeti alkotásokból. Ez Olaszország legnagyobb és legátfogóbb múzeuma.

Bicikli Túra a Garda tó körül

A Garda tó és környéke csodálatos panorámákkal és eldugott titkos kis villákkal vár minket. Mindenképp érdemes biciklit bérelni és körbe tekerni a tavat. Ha a kevésbé sportosak közé tartozunk, természetesen egy kellemes délutáni biciklizéssel is beérhetjük, amit az egyik kedves kávézóban fejezhetünk be egy Aperitivoval, ami az olaszok kedvenc délutáni programja.

Gardaland

Mi is tudjuk, hogy gyerekekkel utazni sok nehézséggel jár, de miért is ne könnyítenénk meg a dolgunkat, ha pont útba esik egy gyerekparadicsom, miközben a jól megérdemelt pihenésünk felé tartunk a Garda-tónál? A Gardaland mind gyermekeknek, mind felnőtteknek felüdülést és felhőtlen kalandozást nyújt. 24 féle attrakció vár ránk egész nap, és attól függően, hogy pici vagy nagyobb gyerekkel látogatunk ide (vagy melyiknek érezzük magunkat), megtaláljuk a megfelelő szórakozást.

Víziszörf a tavon

A vízi sportok szerelmesei is a legjobb helyen járnak, ha a Garda-tó körül ólálkodnak. A tó északi részén fúj a Vento, az északi szél, így, ha délelőtt szeretnénk meglovalgolni a habokat, Malcesine felé vegyük az irányt. A déli szél, mely délután 3 környékén éri el a tavat, innen nem messze Torbolénál tetőzik, ezért egy fantasztikus halas ebéd, és napozás után újra felpattanhatunk a deszkára, hogy élvezzük a tó és a szél összecsapását.

• Tengerpart

Hajókirándulás a Comoi tavon

Az Y alakú tavon, illetve a tó körül legkönnyebben és legélvezetesebben hajóval vagy komppal közlekedhetünk. 3 opcióból választhatunk: utazhatunk szárnyashajóval (ez a leggyorsabb verzió), sétahajóval (így láthatunk a legtöbbet), vagy választhatjuk a kompot, ha csak át szeretnénk szelni ezt a csoda tavat.

Bellagio

A Comó-i tó egyik gyöngyszeme, ahol a legjobbakat lehet csavarogni. Szűk, lépcsős utcácskák, melyek mind lenyűgöző szállodákat rejtenek, amelyek mögül előbukkan a fenséges tavacska, ahol tengernyi időt képesek lennénk eltölteni. Az árkádok alatt sétálva betérhetünk egy kávéra, vagy egy elképesztően finom gelato-ra, hogy az igazi olasz életérzés biztosan magával ragadjon minket.

Madár reptetés a Castello di Vezioban

A Varenna városkája felett elhelyezkedő hegyre felhúzódva találjuk Vezio kastélyát. Innen csak igazán lenyűgöző a kilátás, hiszen mind a 3 ágára rálátunk a tónak. A vár romjainál különleges élményben lehet részünk, ugyanis innen gyakran röptetnek sólymokat.

LAGGO MAGGIORE: Isola Bella, Isola Madre és Isola Pescatori

A Laggo Maggiore Olaszország második legnagyobb tava, mégis szinte turista mentes és nyugodt. A tavon három szigetet találhatunk, mind a három valami mást mesél el nekünk. Az Isola Bella 10 teraszból álló kert, szökőkutakkal, grottával, angyalokat és isteneket ábrázoló szobrokkal, egzotikus fákkal és bokrokkal. Az Isola Pescatori nevével már elmondja, hogy egy kedves halász falut találunk rajta hiszen olaszul a sziget neve azt jelenti, hogy a Halász Szigete. A harmadik szigeten az Isola Madre-n egy csodálatos villa és mesés kertek várnak ránk.

• Tengerpart

Piac nap Stresa-n

Stresa kisvárosa a Lago Maggiore tó partján fekszik és nagyjából 5000 embernek ad otthont. A mesés kisvárosban csütörtökön és pénteken is egész nap piacozhatunk, sétálhatunk a romantikus kis utcácskáin és libegővel a Motterona hegy csúcsára is felkapaszkodhatunk.

• Háziállatokkal

Villák és Botanikus Kertek

A Lago Maggiore körül több ódon, eldugott, alig ismert kisebb és nagyobb villát találhatunk, melyek parkjaiban csodálatos botanikus kertekre lelhetünk. Buja mediterrán növényeknek és állatoknak adnak otthont, akik szabadon sétálgatnak velünk, ha erre járunk.

Ha Milánó, akkor vásárlás: Outletek

A divat fővárosából semmiképp sem mehetünk haza üres kézzel! Teljesen megértjük, ha a dizájner boltokat nagy ívben elkerülnétek, ezért Milánó környékén ajánlunk Nektek jóval kedvezőbb áron vásárlási lehetőségeket. Számos outletet találunk a várostól mindössze 1-1,5 órára, melyek közül is a kedvencünk a Vicolungo The Style Outlets (ez van a legközelebb Milánóhoz).

• Háziállatokkal

Torino

Ha már megnéztünk minden helyi látványosságot és tavat, de még mindig van 1-2 napunk, és kikapcsolódnánk, látogassuk meg Torinót! Egyrészt fantasztikus látvány, ahogy a város mögött magaslik az Alpok hófödte csúcsa, másrészt díjnyertes kávékat kóstolhatunk. Itt található továbbá a világ legmagasabb múzeuma, a Mole Antonelliana, és nem utolsó sorban a Juventus FC stadionja is, ahol újabban már Cristiano Ronaldo-t is a csapat színeiben láthatjuk játszani.

Kirándulás Monte Baldo-ra libegővel - Garda-tó

Tél a nyárban? A Garda-tónál ez lehetséges, ugyanis a tó keleti részén található Baldo hegyre felmehetünk libegővel, ahol általában mindig havat találunk, és akár síelhetünk is. Gyermekekkel kiváló program bármely évszakban.