Mexikói-öböl partvidéke

Amerika nyaralója

A Mexikói-öböl a világ legnagyobb öble és a bolygónk 10. legnagyobb egybefüggő vízfelszíne.

Az öböl mind keleti mind nyugati partvidéke megér egy látogatást, vagy akár többet is. A világ legszebb partszakaszainak listáján minden évben több strand is található, ami a Mexikói-öböl része.

Az öböl az otthona a világ egyik legidősebb élőlényének, a fekete korallnak, ami több mint 2000 éves és az egyik leglassabban növekvő a korallok között is.

A ‘Mexican Gulf’ a cápák, delfinek, bálnák, rozmárok és lamantinok kedvelt élőhelye, de találunk itt a világ legvédetteb teknősfajtáiból is.

Az öbölben összesen 750 hajóroncs fekszik, sok közülük közel a floridai partokhoz a sekélyebb vízben, így végtelen búvárkodós kaland vár ránk, ha ide látogatunk.

Az öböl nem csak gyönyörű de az USA olaj és földgáz szükségletének felét is biztosítja.

Az öbölbe Amerigo Vespucci 1497-ben érkezett meg, ezzel felfedezve Amerikát.

Egy kis ízelítő a mi kedvenc programjainkból

Csodálatos strandok

Amennyiben a strandok szerelmesei vagyunk, a Mexikó öböl partvidéke egy kincsesbánya lesz számunkra. Ha a fehérhomokos, napozós fajtát szeretjük, akkor északabbra találjuk a Clearwater strandot, a Siesta Keys-t, és a Crescent strandot, de még sorolhatnánk a végtelenségig. Ha kipihentük magunkat a fehér homokon akkor várnak ránk a gyűjtögetős, élővilág megfigyelős, hatalmas hullámos partszakaszok, mint például a Sanibel sziget, a Sand Key Park, az Indian Rocks strand, és a Turtle strand.

• Nászút

Everglades Nemzeti Park

A Florida déli részén fekvő Everglades Nemzeti Park őrzi az Everglades édesvízi mocsarainak élővilágát. Az 1947. december 6-án alapított park területe 6105 km², és ezzel az Egyesült Államok második legnagyobb nemzeti parkja, annak ellenére, hogy ez a terület az eredeti vizes élőhely területének csak 20%-a. A világörökség része és több száz védett faj otthona. Egy mágikus mese világ, ami teljesen beszippant minket és napokig nem tudjuk abbahagyni a felfedezését. A park bejárható földön, vízen vagy akár levegőben is, de a kedvencünk az Airboat, ami tulajdonképpen egy propelleres hajó, amivel aztán lehet hasítani a mocsárban, ha meglátunk egy aligátort a távolban!

Myakka Folyó Állami Park

A Myakka River State Park-ban úgy tűnik, mintha egy millió év alatt semmi sem változott volna. Itt az ember igazán átélheti, hogy milyen lehetett a bolygónk, mielőtt mi emberek kárt tettünk volna benne. A Myakka folyó egy 58 négyzetkilométeres területen folyik keresztül, amely szinte teljesen érintetlen. Az idő megállt a világ ezen kis sarkában. A mesés folyón kívül található a park területén két tó és végtelen lehetőség arra, hogy kenuzzunk, kajakozzunk, hajózzunk, vagy helikopter túrára menjünk.

Bringázás a Felső Tampa-öböl partvonalán

A „tampa” szót az amerikai őslakosok használták annak a területnek a megnevezésére, ahol az első európai telepesek éltek Floridában. Tampa városában sok féle kulturális program vár ránk, ha esetleg a nagyvárosi élet vonz minket ide. De mi azt ajánljuk, hogy hódoljunk a nyugalomnak a Tampa öböl partján, biciklizzünk, hajózzunk, kempingezzünk, és hagyjuk, hogy a floridai nyugalom átjárjon minket.

Sarasota

Sarasota egy népszerű város Florida délnyugati, tengerparti részén. Magának a városnak csupán kb. 53 ezer lakosa van, de rengetegen élnek a város vonzás körzetében. Florida kulturális fővárosának szokták nevezni, mert itt rengeteg a múzeum, a művészeti galéria és az igényes előadás, ráadásul még saját operaháza is van. Mesebeli tengerpartjait sem érdemes kihagyni, ez a tökéletes választás, ha egyszerre szeretnénk nagyvárost és tengerparti üdülést átélni. A strandok közül a legszebb egyértelműen a Siesta Beach. A Sarasotától délre fekvő Siesta Key-ről azt állítják, hogy az egész Egyesült Államokban itt a legfinomabb a strandhomok.

• Shopping

St. Petersburg

A város a Mexikói-öbölbe mélyen benyúló félszigeten fekszik, s a nyílt öböltől kisebb szigetek, félszigetek választják el. A kikötőváros jelentős kulturális és gazdasági központ. Érdemes idelátogatni mind a kultúrát mind a szórakozást keresőknek, sőt még csodálatos tengerpartjaikat is felfedezhetünk a környéken. A város legfontosabb kulturális programja minden kétséget kizárón a Salvador Dali múzeum, ami nem csak a Dali rajongóknak lehet kellemes program hanem a modern művészetek kedvelőinek is.

Naples

Naples egy aranyos kisváros aranyos emberekkel, és nem túl sok látnivalóval, ami ideális a pihenésre, ha elfáradnánk egy nagyobb amerikai utazáson. A Mexikói-öböl partján fekvő, néhol hófehér homokos tengerpartja ettől függetlenül még floridai viszonylatban is gyönyörű és izgalmas. Az egyik kedvenc programunk a botanikus kert, amit nem érdemes lehúzni a listánkról, akár egy naplementés koncert meghallgatása is lehetséges a lenyűgöző növények között.

MOTE Marine Laboratórium és Akvárium

Az utazási irodánk egyetlen olyan programot, parkot, vagy attrakciót sem ajánl, ami állatok fogva tartásával kapcsolatos. A MOTE egy teljesen külön kérdés: a csapat tengereink őrzőinek és az óceán egészségét megmentő vezetőinek nevezi magát, és teljesen igazuk van. Ez a csodálatos tudományos laboratórium, akvárium, kutató központ az egyik legizgalmasabb program egész Floridában.

• Nászút

Coconut Point – shopping

Amerikából nem jöhetünk úgy vissza Európába, hogy ne vásároltunk volna ruhákat. A kedvenc MALL élményünk a Coconut Point Mall, az állam szívében található, így bármerre is visz az utunk, útba tudjuk ejteni egy délutáni shoppingra.

• Shopping

Heritage Village, Largo

A Heritage Village valójában egy amerikai skanzen. Egy tökéletes kis falu, amiben megőrizték az amerikai kultúra és történelem legfontosabb elemeit. Minden korosztály számára tökéletes, izgalmas, egész napos program. A skanzen hatalmas árnyas fák alatt található, így hőségben sem kell aggódni, hogy túl “forró” program.

Busch Gardens Tampa Bay

Ha családunkkal járunk a Mexikói-öbölben, akkor egyértelmű, hogy meg kell látogatnunk a Busch Gardens vidámparkot. Találunk itt világklasszis izgalmas hullámvasutakat, élő, Broadway stílusú szórakoztató műsorokat és Észak Amerika egyik legnagyobb állatkertjét, több, mint 12 000 állattal.

Legoland

A 60 hektár nagyságú LEGOLAND Florida a legnagyobb interaktív park az összes Legoland közül a világon. Több, mint 50 hullámvasúttal, előadásokkal és attrakciókkal, éttermekkel, üzletekkel és egy gyönyörű botanikus kerttel veszi le a látogatókat a lábukról. Ezen kívül a kisgyermekeknek az aquapark is kitűnő szórakozási lehetőséget biztosít.